Wiedźmińskie

Siedliszcze

Wiedźmin 3 został pozbawiony 10 godzin zawartości, dodatki zmiejszono o połowę

Wiedźmin 3 został pozbawiony 10 godzin zawartości

Choć Wiedźmin 3 sam w sobie jest już sporą produkcją, a dodatki do niego mogłyby spokojnie pretendować do miana pełnoprawnych gier, to okazuje się, że pierwotnie miały być one jeszcze większe. Jak się dowiadujemy, Wiedźmin 3 został pozbawiony około 10 godzin zawartości, a dodatki do niego zmniejszono o połowę.

O tym, że Dziki Gon miał początkowo wyglądać nieco inaczej wiemy już od dawna. W różnych źródłach mogliśmy wyczytać, że inaczej miał  zostać poprowadzony m.in. wątek Dzikiego Gonu oraz, że planowano początkowo nieco bardziej skomplikowany system walki oparty na czułych punktach przeciwnika.

Do tego tematu wrócił w rozmowie z niemieckim Gamestarem jeden z członków studia CD Projekt RED – Miles Tost. Zgodnie z jego słowami podstawowa wersja gry została skrócona o jakieś 10 godzin zawartości, w tym misji oraz przerywników filmowych. Najwięcej cięć zostało przeprowadzonych na Wyspach Skellige. Archipelag musiał zostać zmniejszony o jakąś 1/3 pierwotnego obszaru, na którym to miały się zresztą odegrać ważne dla głównej historii misje fabularne. Część z nich przetrwała i została rozrzucona po istniejących do dziś fragmentach mapy. Pokłosiem tej decyzji są także pamiętne kontrabandy, które rozsiane po morskim dnie oraz niewielkich wysepkach okazały się finalnie niezbyt ciekawym zapychaczem.

Jeszcze większe zmiany dotknęły jednak oba dodatki do Wiedźmina 3, a zwłaszcza Krew i Wino, które w finalnej wersji potrafi zapewnić od 30 do 50 godzin rozgrywki. Obszar księstwa Toussaint planowano początkowo rozszerzyć o pewną bagnistą lokację z specjalnie przygotowanym dla niej zestawem zadań pobocznych oraz unikalną „sceną romantyczną”. Gra zaczynała się jednak rozrastać do niebezpiecznych rozmiarów więc deweloperzy musieli powściągnąć swoje zapędy.

Uważacie, że Wiedźminowi wyszło na zdrowie zagęszczenie zawartości kosztem lokacji? Czy może jednak mimo wszystko chcielibyście zwiedzić początkowo planowane miejsca, nawet jeśli mogłoby to oznaczać zbytnie rozciągnięcie świata gry?