Wiedźmińskie

Siedliszcze

Poznaliśmy nowych scenarzystów serialu Wiedźmin

Mamy kolejną informację o produkcji Netfliksa wyłowioną z twittera Lauren S. Hissrich. Tym razem za pośrednictwem jej najnowszego tweeta poznaliśmy nowych scenarzystów serialu Wiedźmin.

Mamy kolejną informację o produkcji Netfliksa wyłowioną z twittera Lauren S. Hissrich. Tym razem za pośrednictwem jej najnowszego tweeta poznaliśmy nowych scenarzystów serialu Wiedźmin.

Osoby, które pomogą Lauren Hissrich w pracach nad scenariuszem to między innymi Jenny Klein, Sneha Koors, Declan de Barra  oraz Clare Higgins. Zgromadzona ekipa ma doświadczenie głównie w tworzeniu serialów w realiach fantastycznych i superbohaterskich. Sneha Koorse pracowała choćby przy The Defenders oraz Daredevil, Jenny Klein przy Jessica Jones, a Declan de Barra był jednym ze scenarzystów serialu The Originals.

Wybór scenarzystów wśród niektórych fanów wzbudził niepokój o trafne przeniesienie wiedźmińskiego uniwersum na srebrny ekran. Emocje wzbudził głównie charakter ich poprzednich projektów, który można zaklasyfikować w większości przypadków jako typowy, amerykański serial superbohaterski. Pojawiły się także znowu obawy o wrzucenie do wiedźmińskiej produkcji poprawności politycznej. Według niektórych opinii skład złożony z samych Amerykanów nie będzie w stanie trafnie oddać klimatu dark fantasy charakterystycznego dla naszej części Europy.

Lauren S. Hissrich w wielu postach próbowała uspokoić fanów i zapewniła, że płeć, pochodzenie, czy rasa scenarzystów nie będą mieć wpływu na jakość serialu.  Szybko położyła też kres szerzeniu dezinformacji, jakoby zespół miał być złożony z samych Amerykanów – wspomniała, że niektórzy scenarzyści urodzili się, bądź przez jakiś czas żyli na Starym Kontynencie, tak więc są oni zaznajomieni z europejską kulturą. By zaś całkiem załagodzić napiętą sytuację, postanowiła podzielić się także kilkoma szczegółami z procesu pisania scenariusza do serialu. Poniżej zamieściliśmy kilka jej wybranych tweetów:

„Scenarzyści nie używają przy pisaniu swojej płci, rasy, czy pochodzenia. Nie polegamy również wyłącznie na naszych osobistych doświadczeniach. Używamy naszych mózgów i serc. Zapewniam, że wszyscy mamy obie te rzeczy.”

„Na wstępie, witam scenarzystów i wyjaśniam, że  jesteśmy więcej niż zespołem. Jesteśmy rodziną. Fundamentem dla setek ludzi, którzy będą pracować nad tym serialem. Nie będziemy tylko dobrymi narratorami, będziemy przede wszystkim wspaniałymi ludźmi.”

„Potem zabieramy się do pracy. Nim to się jednak stanie, Clare Haggins zgromadzi dokumenty opisujące historię, terminy, bohaterów i motywy, które zechcemy umieścić w pierwszym sezonie. Są mapy. Są obrazy. Jest też specjalnie wybrana dla nas czcionka.”

„Tak, scenarzyści czytali książki, ale to te dokumenty będą dla nas pierwszym przedmiotem dyskusji. Ruszamy szybko i nie przeciągamy planu. Są ustalone terminy, które musimy szanować, by inni mogli wykonać swoją pracę.”

„Potem zaczynamy rozmawiać. Rozmawiamy, rozmawiamy i cały czas rozmawiamy. Zapisujemy to wszystko na tablicach, zwykle robi to scenarzysta niższego stopnia, bądź po prostu osoba z ładnym charakterem pisma. (Zwykle byłam to ja, aż do teraz, haha. Teraz siedzę na krześle).”

„Rozkładamy na czynniki pierwsze bohaterów: kim są, czego chcą, co zamierzają osiągnąć. Te emocjonalne momenty organicznie zderzają się z fabułą. Ważne: niektórzy scenarzyści specjalizują się w pisaniu intryg i zawirowań fabularnych. Niektórzy są lepsi w wątkach emocjonalnych. Inni w pisaniu akcji, jeszcze inni w scenach łóżkowych. „

Resztę wpisów możecie przeczytać na twitterze Lauren . Co zaś do dalszych obaw o zatracenie w serialu „swojskiego klimatu” to pozostaje mieć nadzieję, że Netflix utrzyma ostatnią tendencję do produkowania europejskich produkcji w typowym dla nich settingu. Warto wspomnieć chociażby o serialu „Dark” rozgrywającym się we współczesnych Niemczech, który dzięki zabiegom producentów posiada swój własny unikalny charakter. Jeśli jednak nadal twierdzicie, że słowiańska tożsamość Geralta znajduje się w poważnym zagrożeniu, to zapraszam do przeczytania tekstu, który podważa nieco utarty w powszechnej opinii wizerunek i strukturę świata Wiedźminlandu.