Data premiery: 26 października 2007
Producent: CD Projekt RED
Wydawca: Atari/Infogrames
Gatunek: RPG Akcji
Dostępny na: PC
Silnik graficzny: Aurora Engine
Twórcy:
Wizja artystyczna: Michał Kiciński
Główny projektant: Michał Madej
Główny projektant fabuły: Artur Ganszyniec
Muzyka: Adam Skorupa, Paweł Błaszczak
Opis gry:
Gra, pt. Wiedźmin jest bezpośrednią kontynuacją książkowych przygód Geralta z Rivii, wiedźmina ze szkoły wilka. Akcja rozgrywa się pięć lat po wydarzeniach znanych z piątego tomu Sagi autorstwa Andrzeja Sapkowskiego, pt. Wieża Jaskółki. Kierując losami Białowłosego wiedźmina wyruszamy do Wyzimy tropem tajemniczej organizacji zwanej Salamandrą, która dopuściła się ataku na twierdzę Kaer Morhen, wykradając przy tym sekrety związane z wiedźmińskimi mutacjami.
W celu wiarygodnej kontynuacji książkowej fabuły, twórcy zdecydowali się na zabieg związany z utratą pamięci przez głównego bohatera. Gracz, jak i w pewnym sensie Geralt, muszą uczyć się wiedźmińskich technik walki, posługiwania się magicznymi znakami oraz alchemią. Sam system walki składa się z trzech wiedźmińskich stylów – szybkiego, silnego oraz mieszanego. Podczas potyczek, gracz może przełączać się swobodnie pomiędzy poszczególnymi z nich, dostosowując technikę do konkretnych przeciwników. Walcząc, możemy również korzystać z aktywnej pauzy.
Historia zaprezentowana w pierwszej odsłonie serii Wiedźmin została podzielona na cztery akty, poprzedzone prologiem. Każdy z nich pozwala poznać inne obszary stolicy Temerii, takie jak Podgrodzie, Stare Dworzyszcze, poszczególne dzielnice miasta, jaskinie, wieś Odmęty czy też rozległe bagna. Świat oddany do eksploracji posiada więc półotwartą strukturę pozwalającą na swobodne poruszanie się po danych lokacjach i dowolną kolejność w wykonywaniu zadań. Jeśli zaś chodzi o postacie, podczas przygody z dziełem studia CD Projekt napotkamy zarówno starych znajomych, znanych z kart powieści, jak i zupełnie nowych, równie wiarygodnych i złożonych bohaterów.